SOCIAL MEDIA

Tuesday, February 21, 2012

Puhastumise aeg


Homme algab Eesti rahvakalendri järgi paastuaeg. Nende 40 puhastuspäeva jooksul on hea puhastuda kõigest, mis sind ei teeni: raskest toidust, kurbadest mõtetest, segamini kapisahtlitest ja negatiivsetest sõnadest. Hea on puhastuda ka telekast, meediast, emailindusest ja Facebookist. Ideaalne oleks puhastuda muidugi ka linnaõhust ja linnaolust, aga kui sul pole parajasti võimalik kuskile rahuliku metsa sisse või mere äärde pikemat peatust ette võtta, siis saab ka linnamäsus end tahte ja meelekindlusega üleliigsest infotulvast ja välismaailma pillerkaarist enda sisse tuua ja seal siis kord majja hingata. Näiteks kui sa elad rõõmsat kontorielu ja arvutist, mobiiltelefonist ja Äripäevast loobumine ei ole mõeldav, siis püüa sellest kõigest puhastuda peale tööaega.

HINGELE
Õhtuse telekavaatamise asemel mine jalutama. Metsa või mere äärde või vanalinna. Internetiminutid (või olgem ausad tunnid :) asenda millegi mõnusa ja loovaga: laena sõbralt kitarr ja las ta näitab kuidas esimesi kõlavärve sealt välja võluda. Otsi panipaigast tolmukihi alt välja vesivärvid ja tunne rõõmu nende kokkusulamisharmooniast ja paberilepatsutamisest. Küsi vanaema käest sokivardad, palu tal ette näidata esimesed kudumissammud ja koo ühed rõõmsad päiksekollased sokid. Loe mõnd kõrvusttõstvat raamatut, tee kellelegi armsale pai, sulista vahuses vannis, tantsi mööda tuba või leba lihtsalt pikali ning koge mis maitsevärv on mittemidagitegemisel.

KEHALE
Proovi selle 40 päeva ajal süüa kundalini joogide kombe kohaselt ehk jäta oma toidulaualt välja liha, kala ja muna. Loobu kasvõi ainult selleks 40 päevaks valgest jahust, valgest suhkrust, kohvist ja alkoholist. Söö ohtralt puu- ja juurvilja (nii külmalt kui soojalt), pähkleid-seemneid-läätselisi, täisteravilju, kitchereed. Kõike puhast ja loodusliku, mida Maa ja Taevas meile annavad. Ja joo armastusega laetud puhast vett. Proovi järgi ja vaata, kuidas sa ennast tunned. Keegi ei käsi sul unustada terveks ülejäänud eluks šašlõkitükid ja šokolaadid. Üks samm korraga, ainult praegune hetk ja tänane päev - keskendu sellele :)

40 päeva on oluline aeg paljudes traditsioonides. 40-päevaseid tsükleid jälgisid ja pidasid tähtsaks iidsed matemaatikud ja Egiptuse astronoomid, meie keha rakud uuenevad täielikult iga 40 päeva järel, Buddha istus Virgumise puu all 40 päeva, Muhamed paastus koopas 40 päeva, Kristus puhastus kõrbes 40 päeva. Joogatraditsioon ütleb, et 40 päevaga saab murda misiganes mustri või harjumuse ja selle oma süsteemist lahti lasta.

MEELELE
On üks võimas ja sügavpuhastav meditatsioon, millel on nii palju positiivseid transformeerivaid mõjusid, et neid võib jäädagi üles lugema. Ma olen seda kunagi ise teinud 40 päeva järjest iga päev 31 minutit ja just selle kogemuse pärast ma ütlengi sulle: kui sa leiad endas kasvõi pisitillukese tahtetera ja tunnetuse, et see on see, mida sa tegema pead, siis tee seda!
Pühenda endale järgmised 40 päeva iga päev 11 minutit. Kui alguses on raske, siis alusta lühema ajaga, näiteks 5 minutiga ja edenedes pikenda aega. Võta endale märkmik ning kirjuta iga päev peale meditatsiooni paari lausega üles see, mida sa tunned ja koged.

Selle meditatsiooni nimi on Sodarshan Chakra Kriya ja Yogi Bhajan on selle kohta öelnud nii:

“Kõikidest joogaliikidest k.a. kundalini jooga on see meditatsioon kõige kõrgem ja võimsam. See lõikab läbi pimeduse ja annab sulle uue alguse. See lõikab läbi igasuguse neurootilise ja psühhootilise sisemise käitumise. Igal prahitükil, mis sinu alateadvusse on kogunenud, on oma aeg puhastumiseks. Kui sa hakkad oma prahti kord kraamima, pead hindama, kas teed seda nii kiiresti kui saad või nii aeglaselt kui tahad.”

Algus: Häälesta end Ong Namo ja Aad Guray Nameh-ga sisse. Kui sa ei tea, mis need on, vaata siit.

Asend: Istu lihtsas rätsepistes või kui su jalad jäävad niimoodi valusaks, istu toolil nii et selg sirge ja jalad kogu tallaga põrandal.

Silmad: Jäta silmad hästi natuke avatuks (nii et ripsmete vahelt valgust hoomad) ja vii mõlema silma fookus kokku ninatipule. Jäta silmad sinna, mitte suure pingutuse aga kerge tõmbega.

Mantra: WHA-HAY GUROO (häälda: uaa-hee-guruu)

Käteasend ja hingamine:
  • Vajuta parema käe pöidlaga kinni parem ninasõõre. Hinga aeglaselt ja sügavalt sisse läbi vasaku ninasõõrme. Seejärel hoia hinge kinni ja vaikselt oma pea sees loitsi 16 korda mantrat WHA-HAY GUROO. Ühe mantra loitsimisega peab su naba liikuma 3 korda vastu selga: kui ütled WHA, liigub naba selja poole, kui ütled HAY, liigub naba selja poole ja kui ütled GUROO, liigub naba selja poole. Loitsi seda tempokalt, sest kokku pead suutma hinge sees hoides loitsida mantrat 16 korda ja pumbata naba vastu selga 48 korda. Jälgi, et see kõik oleks voolav ja 48 pumpamist justkui katkematu voog.
  • Kui oled 16 x ära loitsinud, vabasta parem ninasõõre. Vajuta selle sama ninahoidmiskäe (parema) väikse sõrmega kinni vasak ninasõõre ja hinga aeglaselt ja sügavalt läbi parema ninasõõrme välja.
  • Jätka seda 11 minutit. Aga kui tunned, et nii kaua on palju, siis alusta 5 minutist ja kasvata aega vaikselt praktika käigus.
 Lõpetuseks: hinga sisse, hoia hinge 5-10 sek sees ja hinga välja. Siruta käed üles pea kohale ja raputa 1 minuti jooksul energiliselt läbi kõik osad oma kehast, et energia saaks kehas laiali valguda.

Päris lõpp: Hääesta end Sat Namiga välja. Kui sa ei tea, vaata siia.

 P.S: Kui sa tahad seda meditatsiooni teha, aga midagi selles jäi segaseks, siis kirjuta mulle julgelt. Saame kasvõi Skypes selle esimest korda koos läbi teha!

Post a Comment